Керівникам ЗЗСО
- Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2023/2024 навчального року https://drive.google.com/file/d/1hGXEVALO1qVUT9mx5kkX5w-uwVRfpTJR/view
-
ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ЗАВДАННЯ І ВИКЛИКИ https://drive.google.com/drive/folders/1VYYn--HTcLCUy3dk-YK_e3qhZEY13wEk
- Методичні рекомендації щодо організації роботи з обдарованими та здібними дітьми https://drive.google.com/file/d/1x00SDWg_jUnbyzShUQjJ5MTG_88wDXEQ/vie
- Профстандарт вчителя початкових класів, вчителя закладу загальної
середньої освіти і вчителя з початкової освіти https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profstandart-vchitelya-pochatkovih-klasiv- vchitelya-zakladu-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i-vchitelya-z-pochatkovoyi-osviti -
- ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році https://rada.info/upload/users_files/43883081/cb3071c7b2e2f9df444eb448edd0243e.pdf
-
Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2022/2023 навчального року https://rada.info/upload/users_files/43883081/2874b9c526ad4284e973149ff01c0429.pdf
- СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ОЦІНЮВАНЬ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ДО 2030 РОКУ
https://rada.info/upload/users_files/43883081/d8a60cfc08c9c0aabf73f4aaf2990913.pdf
-
Поради щодо відновлення освітнього процесу у школах
- Директорам шкіл спільно із засновниками важливо поінформувати мешканців територіальної громади (листівки, батьківські групи у месенджерах, оголошення у місцях надання гуманітарної допомоги, органах місцевої влади, поліції) про те, що батьки школярів можуть звернутися до школи для продовження навчання.
- За можливості варто провести реєстрацію вимушено переміщених дітей (в тому числі онлайн), які можуть повернутися до навчання в тих громадах, в яких тимчасово перебувають.
- Відновлюючи навчання у дистанційному режимі, директору варто вивчити спроможність закладу. Важливо підтримати вчителів своєї школи, вивчити ситуацію в колективі, психологічну готовність педагогів працювати з дітьми. Підтримати вчителів у цій ситуації, допомогти впоратися зі стресом — важлива частина роботи директора.
- Вчителі, які вимушено переїхали із зони бойових дій, також можуть долучатися до освітнього процесу у школах тих громад, куди вони тимчасово переїхали. Це може бути як робота із дітьми громади, так і надання цим вчителям можливості скористатися приміщенням школи для роботи онлайн зі своїми учнями.
- В умовах війни освітній процес важливо адаптувати так, щоб навчання не перевантажувало дітей та педагогів. Домашні завдання в умовах війни будуть недоречними.
- У першу чергу варто віддавати перевагу навчальним предметам, інтегрованим курсам, що мають релевантний в умовах війни контент, а також адаптувати програму з навчальних предметів, добираючи теми, цікаві та корисні дітям сьогодні.
- Важливо залучати до освітнього процесу шкільного психолога, а якщо такого немає, — директору варто залучити психологів із громади (центрів професійного розвитку педагогічних працівників), які готові на волонтерських засадах допомагати дітям і вчителям. Спілкування з психологом індивідуально або ж групові заняття допоможуть дітям і педагогам подолати стрес, а вимушено переселеним — також адаптуватися до нового середовища та почуватися в ньому більш комфортно.
Школа як осередок, що сьогодні об’єднує дітей та вчителів з різноманітних регіонів, має створювати можливості для спілкування учням, зокрема організовуючи гурткову роботу, волонтерські проєкти тощо.
- МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇЇ ДО НОВОГО 2021-2022 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ https://rada.info/upload/users_files/43883081/53541bf4ef8b9492e03e5cc16ec968bf.pdf
- Абетка для директора
https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/08/Abetka_dyrektora_2021_SQE_SURGe.pdf